AFA Malmö: Årsrapport 2016

Det har varit ett händelsrikt år för oss i AFA Malmö. Ständigt gisslas vi av nya upptåg och dumheter signerat den nationella rörelsen. Det ena pajigare än det andra.

Scouterna i Nordiska Motståndsrörelsen har under året lyft på varje sten i Skåneland för att dra till sig fler aktivister. Då deras klistermärkesaktivism längs mörka landsvägar och mysiga husmanskvällar inte lockar så många stolta ariska krigare har de likt polisen tvingats att i första hand sänka och sedermera helt slopa intelligenstesten för medlemmar, något som märkts av i medlemslistorna. Då inte heller de fysiska förutsättningarna har varit något att skryta med så har träning i hemmagym givits status nog att föräras med en kamprapport. Landsledningen är givetvis oerhört stolta och det ryktas om studiebesök på golaren Tobias Malvås altan på den ensliga, sydskånska slätten under början av 2017. Vi andra kan med säkerhet konstatera att Årets Nordman 2017 garanterat inte kommer att härstamma från söder om Hallandsåsen.

Danny Jönsson gör det han gör bäst, smygrunkar hemma i pojkrummet.

Värt att nämnas är också att det ariska hoppet, den fagra skånska motståndsprinsen Danny Jönsson, helt ensam lyckats med stordådet att “från ingenstans, likt en raket” placera Landskrona på femte plats i den nationella aktivitetstabellen. Föga förvånande krävs det tydligen bara att släpa sig runt kvarteret med en handfull klistermärken på fickan ett par gånger i veckan för att Simon Lindberg och de andra gubbarna ska bli kladdiga i kalsongerna. Lika stolta hade de nog inte varit om de hade sett hur han nervöst gömt sig bakom flickvännen när deras närvaro ifrågasattes. Vi kan låta det stanna mellan oss att det stressade fipplandet med pennkniven i byxfickan snarare var ett halvhjärtat försök att dölja den våta fläck som växte sig större mellan benen.

Innan vi lämnar NMR så måste vi skicka ett extra tack till Fredrik Hellman för sina återkommande informationsbidrag till den antifascistiska rörelsen. Konsten att lämna och gola ut sina kamrater, gå med igen och sedan toppa det med att återigen gola ut sina ariska bröder borde föräras med ett hederspris.

Soldiers of Odin har gjort återkommande försök att samla bockskäggiga män i företagsjackor till vad de kallar medborgargarden för att nattvandra och göra städerna trygga. Hittills har praktiken mestadels ägnats åt korvgrillning bråk om vem som stulit gruppkassan. Detta tillsammans med att få på huvudet i tid och otid är en anledning till, eller ett resulat av, att de bytt ledarskap oftare än vanlig folk byter sängkläder.

Vi vill avsluta med att skicka ett stort och varmt tack till alla som försett oss med information om nazistiska aktiviteter och personer under året. Tack för alla tips vi fått från anhöriga, kollegor, avhoppade och aktiva nazister. Ni gör skillnad!